Ahir vaig tenir l'oportunitat de participar en una reunió del Consell Consultiu del parc de Vallpardís.
Ens hi van presentar els eixos i les característiques més significatives del que hi haurà d'anar en la seva 5a fase, i última; fins arribar a l'avinguda Santa Eulàlia
Amb aquesta fase, el projecte de la qual s'encarregarà els propers dies, acabarà una de les obres més importants de la ciutat a cavall entre els dos segles. Vallparadís i el futur "metro" format per les estacions de les dues línies: FGC i RENFE canviaran l'aspecte, per millorar, de la Terrassa del segle XXI.
Són projectes per dibuixar una nova ciutat de les persones (i no dels cotxes) on tindran prioritat els vianants, les bicicletes, el transport públic. Una ciutat més humana, més amable, sostenible mediambientalment, amb una mobilitat més eficient.
Entenc que estem en un moment de transició entre la ciutat pensada per als vehicles privats i aquesta nova ciutat que ja es dibuixa, on l'espai públic es planifica pensant en que sigui lloc de trobada, de passeig a peu o en bicicleta, amb transport públic eficaç. I tota transició és moment de crisi. Però aquesta és una crisi positiva, de creixement, que apunta no tant a un augment de la mobilitat amb el vehicle particular, sinó a una millora de la qualitat de vida dels terrassencs i terrassenques gràcies a una millora de la mobilitat amb transport públic i a una recuperació de l'espai públic per a les persones.
Com li agrada dir al nostre company Josep Rull..., aquest és el "capteniment" de l'actual equip de govern municipal.
2 comentaris:
Ei Màrius! Bona iniciativa, això del blog. Ja t'he afegit als meus enllaços!
Bé, no volia ser menys que els meus fills...
Una abraçada
Publica un comentari a l'entrada